Sveikatos BIBLIOTEKA

Ar žinojote, kad joga padeda išvengti osteoporozės?

apie KAULŲ stiprinimą

Lankantys jogą, tobulėja dvasiškai ir fiziškai. Joga gali padėti išvengti osteoporozės, padidinti kaulų tankį, pagerinti koordinaciją, tai ypač svarbu žmonėms, kurių artimieji sirgo ar serga osteoporoze - nes ši liga yra dažnai paveldima. Kaip ir kokie jogos pratimai gali padėti apsisaugoti nuo šios baisios ligos?

Kokios jogos pozos yra naudingiausios osteoporozės prevencijai?

Jei neturite galimybės lankyti jogos treniruočių, apsilankykite bent kartą, kad jogos mokytojas parodytų kaip atlikti jums naudingiausius pratimus ir po to mokykitės atlikti pratimus namuose. Naudingiausios pozos yra šios:

Trikonasana (trikampis) - atsistokite tiesiai, kojas laikykite plačiai pražergtas, rankas nuleiskite, delnus priglauskite prie šlaunų. Įkvėpdami ištieskite rankas į šonus delnais žemyn ir kelkite į viršų, kol bus ties pečiais. Lėtai įkvėpkite ir iškvėpkite. Lenkdamiesi dešine ranka palieskite kairės kojos nykštį, po to kaire ranka palieskite dešinės kojos nykštį. Išsitieskite, lėtai įkvėpkite ir iškvėpkite. Ši poza daro stuburą lankstesnį, mažina nugaros, sąnarių, juosmens skausmą, todėl labai naudinga sergant osteoporoze.

Baddha Konasana (gydomoji sėdima poza) - atsisėskite, sukryžiuokite kojas ir rankomis suimkite kojų pirštus. Alkūnes uždėkite ant šlaunų ir lengvai spauskite žemyn. Nepakeldami sėdmenų, bandykite galvą leisti žemyn ir dėti ant grindų. Pabūkite šioje pozoje penkias sekundes, išsitieskite. Šis pratimas daro stuburą lankstesnį, mankšina sąnarius, mažina skausmą.

Dhanurasana (lanko poza) - atsigulkite ant pilvo, smakrą ir krūtinę priglauskite prie grindų. Kojas truputį pražerkite, sulenkite per kelius abi kojas. Rankas ištieskite atgal ir suimkite rankomis čiurnas. Tempdami kaklą atloškite galvą. Tempkite kojas į viršų. Pamažu suglauskite pėdas. Atsipalaiduokite. Pabuvę šioje pozoje 10 sekundžių, grįžkite į pradinę padėtį. Ši poza taip pat yra labai naudinga stuburui - apsaugo nuo kalkėjimo, kojoms, nugarai, stiprina kaulus.

Vajrasana (deimanto poza) - atsisėskite, ištieskite kojas. Sulenkite per kelius pirma vieną, po to, kitą koją, priglauskite jas prie sėdmenų. Kelius pritraukite vieną prie kito. Įkvėpkite, iškvėpkite, pabuvę šioje pozoje 10 sekundžių, grįžkite į pradinę padėtį ir vėl pakartokite pozą. Ši jogos poza stiprina nugarą, klubus, stuburą, kaulus, šlaunis

Joga padeda didėti kaulų masei, tankiui. Yra labai daug osteoporozės gydymui naudingų jogos pozų, tačiau, jei sirgdami savarankiškai pasirinksite, kuriuos pratimus atlikti - galite sau pakenkti, tad būtinai prieš pradėdami pasitarkite su jogos mokytoju.