Sveikatos BIBLIOTEKA

Nijolė Degutienė, sveikos gyvensenos žinovė, pataria, kaip gerai jaustis lieknėjant

apie SVORIO kontrolę

Kai man sako - Gerai tau, tu liekna, sakau - Bet aš daug darau dėl to. - A, tai sportuoji? - Ne. Toliau seka nusistebėjimas ir vis tas pats klausimas - Tai ką tu darai? Visada atsakau tą patį - Guliu lovoj...... nieko neveikiu..... ir nieko nevalgau!

Atrodo, viską viską gali visi padaryti, kad sulieknėtų, bet jau nevalgyti... Na, jau ne. Duokite paprastesnį receptą.

Ir vis tik teks sumažinti maisto kiekį, jei norėsite numesti svorio. Sporto vien neužtenka, nes kai jums virš 40, jau seniai tenka valgyti daug mažiau, sportuoji ar ne. Imkite ir nutarkite vieną dieną valgyti labai nedaug. Ne 10 dienų, o vieną. Tai labai padeda, nes žinosite, kad kitą dieną valgysite daugiau. Ir jei turėsite valios tą kitą dieną neprisišveisti per daug, tada vėl vieną dieną nevalgykite. Jūsų organizmas nebadaus, jei gaus visų reikalingų medžiagų.

Daugiausiai vitaminų ir mikroelementų turintys produktai

Nijolės Degutienės knygoje ,,Mano mamos sveikatos knygelė" rašoma : ,,Daugiausiai vitaminų ir mikroelementų turintys produktai: kviečių gemalai, medaus korio nuopjovos, kurias nupjauna dideliu plonu peiliu, kad atidarytų korio akeles, jūros kopūstai, juodosios alyvuogės.

Kai sumanome atsikratyti svorio ir nenorime skriausti organizmo, valgydami šiuos produktus mažais kiekiais gauname viską, ko reikia. Tada geriau valgyti tuos vaisius ir tas daržoves, tas kruopas ir tuos riešutus, kurie visko turi daugiausiai: kivius, paprikas, graikinius riešutus, avižas, grūdų sėlenas, linų sėmenis, avokadus.

Medaus korio nuopjovas galima iškramtyti, vašką išmesti, o galima jas užpilti drungnu vandeniu, ir viskas ištirps jame, tik vaškas ne. Perkošus gerti. Kai mama perskaitė, kad korio nuopjovose yra visi mikroelementai - jos daugiau mikroelementų turi ir už bičių duoną - tėtis sako: 12 metų per žiemą kramtau korio nuopjovas, 12 metų nebuvau pas gydytoją.

Juodosios alyvuogės yra prinokusios žalios alyvuogės. Todėl ir visko jose susikaupia daugiau negu žaliosiose. Kviečių gemaluose yra daug aliejaus, todėl jų galiojimo laikas yra labai trumpas ir jį reikia būtinai žiūrėti. Juose yra visų vitaminų. Jūros kopūstai parduodami konservuoti, parduodamos ir paruoštos jų salotos, džiovinti smulkinti - prieš tai kaitinti, nes pajuodę, džiovinti nesmulkinti ir nekaitinti. Žinoma, pastarieji ir yra naudingiausi. Jūros kopūstai - be savo kvapo ir labai skanūs. Parą mirkome šaltame vandenyje, perplauname, supjaustome. Dubenėliui valgio užtenka ketvirčio pakelio. Labai smulkiai (0,5x0,5 mm) supjaustome maždaug ketvirtį mažos skiltelės česnako. Užspaudžiame citrinos sulčių, įdedame šaukštelį medaus, įvarviname obuolių acto. Po 10 min. jau galime valgyti. Pastovėję dar skanesni. Jokio jūros kopūstų kvapo ar nemalonaus jų skonio! Galite pasigaminti sumuštinį: ant „Rugelio" duonos riekelės užtepame prinokusio avokado. Ant jo - tai, ko norite. Nepaprastai skanu!"

Labai gerai yra tą parą, kada mažai valgysite, gerti tik apie 2 litruose vandens ištirpinto lipčiaus arba cukranendrių melasos: 3-4 šaukštai litrui vandens. Organizmas valosi, o jei tą darote kelias dienas iš eilės, labai nuskaistėja veidas, dingsta skauduliai.

Riebalams neleidžia kauptis cinamonas ir medus
Kiekvieną rytą ir vakarą pavirkite puodelyje vandens šaukštelį cinamono, atvėsinkite, įdėkite šaukštelį medaus ir gerkite pusę valandos prieš pusryčius ir prieš miegą. Reguliariai vartojant svorio atsikratys net ir labiausiai nutukęs žmogus. Šis mišinys neleidžia kauptis riebalams, net jei žmogus maitinasi labai kaloringai.

Jokios žolelės nepadės, jei jas geriate, o dėl to valgote už du, nes gi geriate žoleles. Visos žolelės, greitinančios medžiagų apykaitą, yra gerai sveikatai, bet, valgant kalorijų daugiau nei reikia, jos nieko nepadeda. Kiaulpienė ir amalas sureguliuoja medžiagų apykaitą, bet nepašalina kalorijų pertekliaus iš kūno.